Undermeny:   Forum  |  Sök i forumet  | 

Användarpanel

Användarnamn:

Lösenord:

Spara användarnamn

Bli medlem! Gratis

Glömt lösenordet?

Sök Mikroföretag.se

Sponsor o länkvän
länkvänner

Mikroföretag.se tar gärna emot länkvänner och sponsorer, se sidan "Länkar".

VIP-länkar:

Vi Mellan Jobben

Internetmarknadsföring

Linkster svenska länkar

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda småföretagare lönar det sig.

* Förslag om ny sektion

Forum > Mikroföretag.se > Feedback > Förslag om ny sektion

Skriv ut
Visar inlägg 1 - 3 av 3.
< [1]  >
Skrivet av heltech 23 mar 2010 16:06
Skriv ut Direktlänk

heltech

(Medlem)

Hej!

Jättefin site och ett bra initiativ. Ingen tycker väl om forum som är nerspammade med reklam och samtidigt förstår jag att det finns ett intresse av initiativtagarna till mikroföretag.se att sälja annonsplats.

Men något som är oerhört viktigt för en små- eller mikroföretagare är att nätverka för att skapa nya kontakter och samtidigt berätta om sina varor och tjänster, vilket faktiskt kan anses som reklam och inte är tillåtet enligt nuvarande regler. Det kan ju vara en bidragande orsak till att aktiviteten på siten är rätt låg just nu.

Förslag: skapa en sektion med namnet "Nätverk" eller liknande där var och en är välkommen att berätta om sig själv, sitt företag och vad man har att erbjuda i form av produkter eller tjänster.

Tack för ordet.
Stefan Helander, HelTech Communication

Skrivet av Bengt 24 mar 2010 22:02
Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

Hej Stefan,

Tack för synpunkterna.
Ja, som du konstaterar har det inte hänt så mycket här ännu. Mest en plattform att göra något bra av framöver, så här långt. Webbplatsen är mycket blygsamt marknadsförd hittills, så det är nog inte så stor krets som känner till att den finns ännu.

Jag har lite idéer kring vidareutveckling som går i samma riktning som ditt förslag. En separat avdelning med presentationssidor för medlemmar. Offentlig sida då, alltså, redan nu finns ju en presentationssida som övriga medlemmar kommer åt, och jag tänker mig två skilda presentationer (medlemmar kan ju få veta mer).
Att använda den här plattformen för att "nätverka" är egentligen fullt möjligt redan nu. Men då i medlemscommunityn, vilket kräver att tillräckligt många blir medlemmar först vilket är det svåra. Där finns ju annars relationsskapande (vänner) och interna PM att utnyttja. Det är säkert så som du är inne på att det behöver synas mer intressant utåt (utan inloggning) för att få med folk.

Det är ju dock så här, som du som företagare säkert förstår, att detta är ju ett sidoprojekt som egentligen inte är affärsmässigt för mitt företag utan som jag skapat av rent intresse. Det blir ju vissa kostnader direkt förknippat med webbplatsen, de vill jag förstås på något sätt få igen. Om jag sedan ska jobba på med den i en högre grad så kan en del kundjobb bli lidande - i så fall behöver det finnas lite mer av intäkter för att täcka det beräknade bortfallet. Egentligen skulle man behöva få in en liten avgift per medlem med egen offentlig presentationssida - men att avgiftsbelägga någonting på internet är hart när omöjligt - faktiskt även då det gäller företagare. Så det är reklamintäkter som är det enda realistiska alternativet. Då är dock problemet att en webbplats enbart för företagare (och en del blivande sådana) har lite för låg trafik även om den blir relativt populär för att få snurr på reklamintäkter. Så där står jag just nu. Men jag tror nog att jag kommer att bjuda på lite mer utveckling snart, trots allt. Får väl bli med förlust, men kan eventuellt ge någon form av spin-off-effekt.

/Bengt

--
Admin på Mikroföretag | www.inskrift.se

Skrivet av Bengt 14 jun 2010 23:21
Skriv ut Direktlänk

Bengt

(Admin)

En uppgradering som bland annat har med detta ämne, en ny avdelning, att göra har nu lagts upp. Det är nu nya fält för data om medlemmarna och deras företag som finns i "Inställningar". Alla som redan är medlemmar behöver gå in och uppdatera sina uppgifter, kom även ihåg "Beskrivningar".
De nya uppgifterna är underlag för en uppgradering som kommer inom kort.

/Bengt

--
Admin på Mikroföretag | www.inskrift.se

< [1]  >

*Forumstatistik

Vi har 15 trådar med 17 inlägg. 1 (7%) av trådarna är markerade som lösta.

*Interna länkar

- Regler
- Rekommendationer
- Feedback.
OBS: Inga telefonnummer är tillåtna i det publika forumet.

Annonser

Köp reklamplats här
Har ni något att erbjuda småföretagare lönar det sig.